اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مشارکت آگاهانه مردم پای صندوق‌های رای، خط بطلان بر نقشه‌ها و آرزوی دشمنان

مردم شهرستان نور هم مانند هموطنان در دیگر نقاط کشور از ثانیه‌های اول رای گیری در شعبه‌های تعیین و اعلام شده از سوی مسؤولان در این شهرستان حاضر و رای‌های خود را به صندوق‌ها انداختند.

مشارکت آگاهانه مردم پای صندوق‌های رای، خط بطلان بر نقشه‌ها و آرزوی دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، با همه مشکلات، تبلیغات سوء دشمنان، تهدید و تطمیع آنان و سخنان دلسرد کننده برخی از عوامل داخلی و گاهی افراد به اصطلاح خودی و زیر سوال بردن شورای نگهبان و انتخابات جاری اما مردم نگاه‌شان تنها به خیمه ولایت و فرمایشات رهبر انقلاب است و اطاعت از رهبری را بر خود و خانواده فرض می‌دانند.

 

از این‌رو از نخستین لحظات شروع رای‌گیری بسیاری از مردم آمدند حتی برخی قبل از شروع ساعت رسمی رای‌گیری پشت درهای شعبات منتظر لحظه موعود بودند، عده‌ای تنها، افرادی با خانواده و دوستان، برخی بچه به بغل و همراه آمده بودند، پیر و جوان، زن و مرد و رای اولی‌ها.

خانواده‌هایی که فرزندان خود را به همراه داشتند در این عبادت آنان را شریک کردند، اگر چه کودکانی که حتی به مدرسه نرفته و سواد نوشتن نداشتند اما در انداختن رای پدر و مادر خود به صندوق با آنان در این کار سیاسی عبادی شریک شدند و البته ذوق این بچه‌ها قابل وصف نبود انگار زود بزرگ شدند و خیلی زود در سرنوشت خود شرکت کردند.

 

البته این کار علاوه بر ترویج فرهنگ حضور و مشارکت، نوعی آموزش برای نسل اینده محسوب می‌شود که خود در زمان لازم بتوانند به تنهایی در موارد مشابه شرکت و به فرزندان خود نیز آموزش دهند.

مردم شهرستان نور هم مانند هموطنان در دیگر نقاط کشور از ثانیه‌های اول رای گیری در شعبه‌های تعیین و اعلام شده از سوی مسؤولان در این شهرستان حاضر و رای‌های خود را به صندوق‌ها انداختند.

امام جمعه، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی و برخی مسؤولان همراه در همان لحظات اولیه شروع رای گیری در مسجد جامع شهر نور حاضر و رای خود را به صندوق انداختند و ساعتی بعد نیز فرماندار و دادستان شهرستان و تعدادی از مسوولان و مدیران همراه نیز در این شعبه حاضر و رای خود را به صندوق انداختند.

 

رای گیری در این شهرستان و شهرستان محمودآباد که یک حوزه انتخابیه محسوب می‌شوند برابر اعلام قبلی تا ساعت 18 ادامه دارد و در صورت لزوم و تصمیم مسوولان تمدید می‌شود.

تعداد ۱۶۱ هزار و ۷۶۶ نفر در این ۲ شهرستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

در شهرستان نور ۸۸ هزار و ۴۴۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۹۸ نفر مرد و ۴۴ هزار و ۴۹ نفر زن هستند.

در شهرستان محمودآباد هم ۷۳ هزار و ۳۱۹ نفر واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات مجلس هستند.

تعداد ۲۳۴ شعبه اخذ رای در این ۲ شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۸۶ شعبه سیار و بقیه شعبه ثابت هستند.

۳ هزار و ۷۰۰ نفر مسوولیت برگزاری انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان های نور و محمودآباد را بر عهده خواهند داشت که در قالب نیروهای اجرایی، نظارتی و بازرسی و ماموران شعب اخذ رای فعالیت می‌کنند.

فرمانداری شهرستان نور مرکز حوزه انتخابیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های نور و محمود آباد است که یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، هشت(۸) نامزد در این حوزه با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول